Informujeme. Pomáháme. Bavíme.
Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.

O nás

VLTAVA LABE MEDIA a.s. je české vydavatelství, které vydává 70 regionálních mutací Deníku, 70 regionálních týdeníků a 19 časopisů. Je právním nástupcem společností VLTAVA-LABE-PRESS, a.s., a Astrosat Media s.r.o., dvou vydavatelství působících na českém mediálním trhu, zejména v oblasti tištěných médií, od roku 1992.

Historie vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA sahá až do 19. století, pojďme se ve zkratce podívat na nejdůležitější roky.

1834
1945
1947
1968
1991
1992
2000
2001
2013
2015
2016
2017
2018
1834
Vyšlo první číslo časopisu Květy české s podtitulem Národní zábavník pro Čechy, Moravany a Slováky. Prvním šéfredaktorem Květů byl Josef Kajetán Tyl. V roce 1865 došlo k znovuobnovení časopisu, hlavními přispěvateli byli K. J. Erben, J. V. Frič, Jan Neruda, Vítězslav Hálek, Adolf Heyduk, Karolína Světlá nebo Jakub Arbes.

Od roku 1916 do roku 1951 časopis Květy nevychází, následně ho vydává Rudé právo.
1945
Zahájeno vydávání Jihočeské Pravdy – noviny vycházely od roku 1945 jako týdeník, od roku 1960 jako deník. Po zániku nekomunistických novin a sloučení se sociálnědemokratickým Jihočechem zaujala Jihočeská pravda v celém regionu prakticky monopolní postavení. Informovala o dění v celých jižních Čechách, měla různé okresní a později i víkendové přílohy.

Celý článek o historii si můžete také přečíst u nás na Českobudějovickém deníku.
1947
Založen časopis Vlasta – zakladatelkou byla dr. Milada Horáková a její spolupracovnice z Rady čs. žen. Jméno časopisu vybraly podle mytologické bojovnice Vlasty, vůdkyně vzbouřených dívek v tzv. dívčí válce. Na obálce prvního čísla se objevil manželský prezidentský pár – Edvard Beneš a jeho nesmírně oblíbená a populární manželka Hana.

První šéfredaktorkou byla spisovatelka Nina Bonhardová. Vlasta se rychle stala oblíbeným ženským periodikem – náklad v prvním roce činil úctyhodných 100 000 výtisků. Časopis si předsevzal být nejen zdrojem zábavy, ale i informací a osvěty.
1968
Vznik vydavatelství MONA (MOderní žeNA), které zastřešovalo vydávání časopisů Vlasta, Žena + móda a Praktická žena; od roku 1991 vydává i Květy. Vydavatelství bylo v roce 2002 odkoupeno finskou skupinou Sanoma a MONA je tak přejmenováno na Sanoma Magazines Praha.
1991
Tímto rokem začíná původní Jihočeská pravda po 46 letech vycházet pod jiným názvem, jako Deník Jihočeská pravda. Stalo se tak po písemné dohodě mezi zaměstnanci Jihočeské pravdy, kteří hromadně opustili tehdejšího vlastníka listu Deltapress, a novým vydavatelem VLTAVA spol. s r. o.
1992
Nástupcem Jihočeské pravdy se od roku 1992 staly Jihočeské listy, vydávané v okresních mutacích – postupně do roku 1994 Tábor, Strakonice, Jindřichův Hradec, Prachatice, Písek a Český Krumlov. V okrese České Budějovice vydávány jako Českobudějovické listy. Roku 1992 také vzniká vydavatelství Astrosat, jehož hlavním titulem je TV magazín. Majitelem je z 51 % pan Axel Diekmann a z 49 % skupina Bertelsmann.
2000
Vzniká akciová společnost Vltava-Labe-Press po sloučení několika vydavatelů regionálních periodik (Vltava, Labe, PNPress a Pragoprint) se společností Mír. Ustavením jednoho podniku tak vyvrcholil proces centralizace českých tištěných regionálních médií, zahájený na počátku 90. let v režii bavorského tiskového koncernu Verlagsgruppe Passau.
2001
Vltava-Labe-Press kupuje moravské regionální deníky. Spojením těchto oblíbených moravských titulů vzniká skupina deníků pro moravský kraj nazývaná Deníky Moravia. Mezi nejvýznamnější patřily např. Rovnost nebo Svoboda. V tomto novém formátu poprvé dochází ke sjednocování regionálního obsahu.
2013
Vydavatelství Sanoma Media Praha má nového vlastníka. Finská společnost Sanoma se rozhodla společnost na českém trhu prodat vydavatelství Astrosat. To je nadpoloviční většinou vlastněno skupinou Vltava-Labe-Press (51 %) a německou společností RTV ze skupiny Bertelsmann (49 %). Znamená to, že Astrosat tak získává do svého portfolia nové časopisy, jsou to Týdeník Květy, Vlasta, Překvapení, Praktická žena, Story, Fajn život, National Geographic, Chuť a styl a Dům a zahrada.
2015
Investiční skupina Penta koupila od německého koncernu Verlagsgruppe Passau stoprocentní podíl ve vydavatelství Vltava-Labe-Press. Získala tak největší tuzemské regionální noviny Deník a tiskárny Novotisk, dále dochází k dokoupení zbývajících 49 % ve vydavatelství Astrosat.
2016
Dochází k fúzi společností Vltava Labe Press a Astrosat a vzniká společnost VLTAVA LABE MEDIA. V průběhu roku se skupina dále rozšiřuje, a to akvizicí společnosti Webfarm, provozovatelem webu www.cars.cz a společnosti AdActive, která je největším internetovým mediazastupitelstvím na českém trhu.
2017
Vydavatelství rozšiřuje své online portfolio odkupem společnosti EBM system, provozovatele inzertního automobilového webu www.tipcars.com. Na konci roku posiluje VLTAVA LABE MEDIA své postavení také na trhu řádkové inzerce (tzv. classifieds) akvizicí společností ANNONCE, která úspěšně kombinuje řádkovou inzerci jak v tištěném vydání, tak na internetu www.annonce.cz, a GRAND REAL CITY vydávající tištěné realitní magazíny a provozující realitní server www.realcity.cz.
2018
Společnosti ANNONCE, GRAND REAL CITY a Websitemaster se po fúzi stávají součástí VLTAVA LABE MEDIA. Kromě toho rozšiřuje vydavatelství nabídku svých časopiseckých titulů koupí magazínu Receptář, hobby titulu s největší základnou předplatitelů na českém trhu. Spolu s ním získává také web www.ireceptar.cz. Na konci roku posiluje VLM svou pozici také na trhu prodeje automobilů odkupem dalšího motoristického serveru www.automodul.cz/, doplňuje tak současné portfolio inzertních automobilových webů (www.tipcars.com a www.cars.cz).

Kdo nás vede?

Management Vlmedia
Vít Nantl Vít Nantl
Jitka Afsahi Jitka Afsahi
Petr Bednář Petr Bednář
Petr Marek Petr Marek
Dominika Kalinová Dominika Kalinová
Vít Nantl
Generální ředitel
Vítek je ve VLM od roku 2017. Hledá nové cesty, kudy se tradiční vydavatelství může do budoucna ubírat, a snaží se dostat ze zaměstnanců to nejlepší, co v nich je. Ačkoli má na vizitce napsané něco jako CEO, nehraje si na drsňáka. Dveře k němu jsou všem zaměstnancům VLM pořád otevřené a můžete se s ním potkat každý den. Dokáže dlouho nadšeně vyprávět o tom, jak je Vlasta skvělý časopis, proč jsou Deník nejlepší noviny na trhu a jak si poslední auto koupil na TipCars.com. Když náhodou nepracuje,…
Vítek je ve VLM od roku 2017. Hledá nové cesty, kudy se tradiční vydavatelství může do budoucna ubírat, a snaží se dostat ze zaměstnanců to nejlepší, co v nich je. Ačkoli má na vizitce napsané něco jako CEO, nehraje si na drsňáka. Dveře k němu jsou všem zaměstnancům VLM pořád otevřené a můžete se s ním potkat každý den. Dokáže dlouho nadšeně vyprávět o tom, jak je Vlasta skvělý časopis, proč jsou Deník nejlepší noviny na trhu a jak si poslední auto koupil na TipCars.com. Když náhodou nepracuje, tak je nejspokojenější venku v přírodě, nejlépe někde na horách. Miluje Jeseníky, Šumavu a Alpy, všechny filmy Tima Burtona, třetí díl Harryho Pottera, pohádky o Vánocích a řízek s bramborovým salátem. Den si neumí představit bez kávy. Přebytečný stres a nadbytečná kila sráží pohybem, takže ho můžete potkat při běhání u Vltavy nebo na některém z půlmaratonů po celé republice.
Zobrazit více
Jitka Afsahi
Ředitelka divize časopisy
Jitka miluje časopisy, vůni papíru počínaje a obsahem konče. Nejradši má ale lidi, kteří pro naše časopisy pracují. Říka, že má štěstí, když si mohla vybrat ty nejlepší. Novináře, designery, marketéry i obchodníky. Všichni společně hledají cesty, jak dělat věci líp a zajímavěji.

Ve volném čase čte knížky, dívá se na filmy, ale to jen ve chvíli, kdy nečte časopisy. Koncerty má v kalendáři vyznačené na rok dopředu. Dovolené kupodivu ne. Asi proto, že ráda objevuje nová místa. Cestuje…
Jitka miluje časopisy, vůni papíru počínaje a obsahem konče. Nejradši má ale lidi, kteří pro naše časopisy pracují. Říka, že má štěstí, když si mohla vybrat ty nejlepší. Novináře, designery, marketéry i obchodníky. Všichni společně hledají cesty, jak dělat věci líp a zajímavěji.

Ve volném čase čte knížky, dívá se na filmy, ale to jen ve chvíli, kdy nečte časopisy. Koncerty má v kalendáři vyznačené na rok dopředu. Dovolené kupodivu ne. Asi proto, že ráda objevuje nová místa. Cestuje často – kam, to se klidně rozhodne až na poslední chvílí. Miluje dobré jídlo, design, módu, svoji rodinu… a vlastně celý svůj život.
Zobrazit více
Petr Bednář
Ředitel divize digital
Ve Vltavě plave od jara 2016 a má na starosti veškerý digitální byznys. Vzhledem k rozsahu digitálního portfolia tak musí rozumět spoustě věcí: regionálnímu dění (denik.cz), ženské duši (kafe.cz), společenským drbům (sip.denik.cz), autům (tipcars.com), jídlu (igurmet.cz) i cestování (national-geographic.cz).

Naštěstí se to často kryje s jeho soukromými zájmy. Takže, když zrovna nepracuje, a jak sám říká „neotravuje“ kolegy večerními maily, rád dobře jí (italská a thajská kuchyně),…
Ve Vltavě plave od jara 2016 a má na starosti veškerý digitální byznys. Vzhledem k rozsahu digitálního portfolia tak musí rozumět spoustě věcí: regionálnímu dění (denik.cz), ženské duši (kafe.cz), společenským drbům (sip.denik.cz), autům (tipcars.com), jídlu (igurmet.cz) i cestování (national-geographic.cz).

Naštěstí se to často kryje s jeho soukromými zájmy. Takže, když zrovna nepracuje, a jak sám říká „neotravuje“ kolegy večerními maily, rád dobře jí (italská a thajská kuchyně), poslouchá hudbu (klasický David Bowie, ale i spousta obskurních nových kapel jako třeba Tropical Fuck Storm), pije dobré víno (Barolo) a jezdí po světě (o pozici dosavadní nejlepší dovolené soutěží Austrálie a jižní Afrika).
Zobrazit více
Petr Marek
Ředitel divize Deník
Petr spolu se spoustou svých kolegyň a kolegů hledá to správné místo na trhu pro značku Deník. Velmi inspirující je pro něj práce s tolika rozdílnými profesemi od redaktorů, obchodníků, přes kolegy zajištující distribuci a komunikaci, vývojářů webových systémů až po kolegy v našich tiskárnách. Rád sleduje měnící se potřeby našich čtenářů a zákazníků ve velmi dynamickém mediálním prostředí a baví ho přicházet s novými produkty a projekty.

Velkou část svého volného času tráví s rodinou…
Petr spolu se spoustou svých kolegyň a kolegů hledá to správné místo na trhu pro značku Deník. Velmi inspirující je pro něj práce s tolika rozdílnými profesemi od redaktorů, obchodníků, přes kolegy zajištující distribuci a komunikaci, vývojářů webových systémů až po kolegy v našich tiskárnách. Rád sleduje měnící se potřeby našich čtenářů a zákazníků ve velmi dynamickém mediálním prostředí a baví ho přicházet s novými produkty a projekty.

Velkou část svého volného času tráví s rodinou, cestuje a věnuje se dětem a jejich sportovním aktivitám. Čím méně prostoru má na tenis a golf, tím více si tyto sporty užívá.
Zobrazit více
Dominika Kalinová
Ředitelka pro finance a správu
Dominika má VLM v náplni práce již od konce roku 2015, kdy se podílela na převzetí firmy od bývalého vlastníka. Mezi tím si odskočila na kratší mateřskou dovolenou. Jako dvojnásobná pracující maminka je mistryní v multitaskingu a hledání efektivních řešení. Kolegy z oddělení financí a účtárny, správy majetku a HR se snaží vést demokraticky a v duchu týmové spolupráce tak, aby náročné úkoly v prostředí naší dynamicky se měnící firmy zvládali efektivně a přesně. Zároveň ale tak, aby si udrželi…
Dominika má VLM v náplni práce již od konce roku 2015, kdy se podílela na převzetí firmy od bývalého vlastníka. Mezi tím si odskočila na kratší mateřskou dovolenou. Jako dvojnásobná pracující maminka je mistryní v multitaskingu a hledání efektivních řešení. Kolegy z oddělení financí a účtárny, správy majetku a HR se snaží vést demokraticky a v duchu týmové spolupráce tak, aby náročné úkoly v prostředí naší dynamicky se měnící firmy zvládali efektivně a přesně. Zároveň ale tak, aby si udrželi správný work-life balance. Ve volném čase se věnuje hlavně dětem a výcviku jejich pejsků. Pokud jí zbyde čas i na něco jiného, ráda si poslechne alternativní, zejména elektronickou hudbu, případně navštíví nějaký koncert či festival. Zaběhla (nejen) maraton, vystoupala na nejvyšší horu Evropy Elbrus a peruánskou šestitisícovku, navštívila snad 70 zemí a nejraději by se opět vrátila na dovolenou do Kyrgyzstánu.
Zobrazit více
Chcete se seznámit s dalšími příběhy našich zaměstnanců?

Hodnoty, vize, mise

Máme vlastní misi, jasnou vizi a své hodnoty, o které se s Vámi rádi podělíme. Je pro nás totiž důležité, abychom se v tom potkávali.

VIZE

VLM má ambici zaujímat pozici největšího mediálního domu v ČR se stabilními základy a širokým záběrem v podobě novin, časopisů, online webů i eventů.
VLM chce být leaderem na trhu v ČR v oblasti mediálních inovací. Následujeme tradici etické žurnalistiky a nadále kultivujeme mediální prostředí poskytováním objektivních a nezkreslených zpráv.
VLM má za cíl figurovat dlouhodobě mezi nejvyhledávanějšími zaměstnavateli v české mediální sféře. Být atraktivní a inspirativní pro nové i stávající kolegy.

MISE

Informujeme. Pomáháme. Bavíme. Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.


HODNOTY

EFEKTIVNÍ ROZHODOVÁNÍ
„Rychlost a efektivita nás posouvá kupředu.“

OTEVŘENÁ KOMUNIKACE A TÝMOVÁ PRÁCE
“Věříme v sílu otevřené komunikace a týmové práce.”

ZNAČKA VLM
“Věříme v naši značku a naše lidi, investujeme do obojího.”

SPOLEČENSKÁ ODPOVĚDNOST
„Jednáme slušně, odpovědně a s respektem ke klientům a konkurenci.“

NOVÉ TRENDY A INOVACE
„Chceme být nejlepší, chceme být leadři.“

KDO JSME?
Prostory v pražské Aviatice.
Sekretariát vedení společnosti v pražské Aviatice.
Prostory v pražské Aviatice.
Prostory v pražské Aviatice.
Prostory v pražské Aviatice.
Naše pražské oddělení IT.
Zde se tvoří náš Deník.
Tituly společnosti VLM.

JSME VLM!!!