Informujeme. Pomáháme. Bavíme.
Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.

Pražskému deníku se relaunch vyplácí

27.6.2016
Pražský deník vychází v nové podobě právě dva měsíce. Během této krátké doby se zařadil mezi hlavní tištěná média v Praze. Na konci června jej čte 15 krát více čtenářů než před startem projektu. Unikátní metoda distribučních pytlů, kterou Pražský deník uvedl na český trh, se potvrdila jako účinný marketingový a distribuční nástroj. Jejím prostřednictvím je nyní distribuováno zhruba 12 tisíc výtisků denně.

Vydavatelství Vltava Labe Press (VLP) se podařilo úspěšně vytvořit nový distribuční kanál pro tištěné noviny – samoobslužné distribuční pytle. Výsledky dokazují, že Pražané si během dvou měsíců na tuto novou metodu zvykli. „Pytle nám jednoznačně pomohly při rozjezdu projektu, kdy jsme potřebovali dostat Pražský deník k maximálnímu počtu čtenářů," uvedl Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLP. „Věděli jsme, že část novin si čtenáři odeberou bez zaplacení. To je běžný jev při zavádění této metody i v jiných zemích. Ale ochota lidí platit za naše noviny distribuované prostřednictvím pytlů, roste. Pro nás nejsou pytle jen cestou, jak zvýšit prodej, ale rovněž marketingovým nástrojem a ten funguje více než dobře. Značka Pražský deník je po dvou měsících opět známá," dodal Michal Klíma.

Distribuční pytle provázel od počátku zájem ze strany médií, občanů, ale také vandalů. Denně jich byly zničeny desítky. „S vandalismem jsme počítali. Máme vytvořenu fungující logistiku a technické zajištění. Zničená místa tak dokážeme rychle opravit či nahradit novými pytli. Po dvou měsících na trhu se však počet zničených distribučních míst výrazně snížil," řekl Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.

První měsíc projektu bylo v rámci marketingové kampaně dodáváno na trh 70 tisíc výtisků denně, převážně zdarma. Postupně Pražský deník přešel na placené formy distribuce. Prodej v trafikách se zněkolikanásobil oproti stavu před startem projektu. Stále populárnější a úspěšnější je prodej novin prostřednictvím kolportérů, kteří se vrátili do ulic spolu s Pražským deníkem. „Čtenáři zpočátku nechtěli za noviny u kamelotů platit. Zvyk odebírat noviny zdarma je v Praze silný. Dnes se však počet našich novin prodaných na ulici zvyšuje. Současně získáváme mnoho nových předplatitelů" upřesnil Roman Gallo.

Pozitivním efektem restartu Pražského deníku je nárůst inzertních výnosů v Praze. „Inzertní plán výrazně překračujeme. Za první dva měsíce nové podoby Pražského deníku máme vyšší inzertní výnosy než vloni za celé pololetí," prozradil Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel VLP.