Informujeme. Pomáháme. Bavíme.
Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.

Vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA v tom umí plavat

14.5.2020
Aktuální data za duben potvrzují sílu vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA a jejich produktů. Regionální deníky zaznamenaly během pandemie nejnižší pokles oproti konkurenci, časopisecké tituly patří mezi leadery trhu a zpravodajství na Deník.cz se řadí mezi TOP 3 zpravodajské portály.

Mediální skupina VLTAVA LABE MEDIA (dále jen „VLM“) potvrdila během koronakrize svou pozici jednoho z nejsilnějších hráčů na českém mediálním trhu. Aktuální dubnová data totiž ukazují, že navzdory koronakrizi jsou prodeje titulů a návštěvnost webů z VLM zcela stabilní. Navíc jsou stále vyhledáváným a oblíbeným artiklem u čtenářů a uživatelů napříč ČR.

Zpravodajství na webu Deník.cz se, dle posledních dat z projektu NetMonitor.cz, zařadilo mezi TOP 3 zpravodajské portály s největším počtem uživatelů českého internetu a přilákalo během března a dubna půl milionu nových uživatelů. Kromě toho zaznamenal web Deník.cz během krize 61% nárůst celkového počtu návštěv. Aktuální data z ABC ČR, ukazují, že se dařilo také tištěnému Deníku, který v poměru únor-březen vykazuje nejnižší pokles volného prodeje oproti konkurenčním deníkům, a to v propadu o pouhá 2 %, a stále si udržuje pevnou základnu předplatitelů, nejvyšší na českém trhu.

Během krize, kdy lidé hledají důvěryhodné informace z jejich blízkého okolí, se opět potvrdila síla značky Deník, který jako jediný mezi médii v ČR operuje redakcemi v každém okrese, v krajském městě, a proto může čtenářům nabídnout ověřené informace, které jsou jim nejblíže, ať už v podobě 70 tištěných regionálních deníků nebo jim přidružených webových verzí.

Pozitivní čísla o výši prodaných a tištěných nákladů vykázaly, dle dat z ABC ČR, také časopisecké tituly. Nejprodávanějším titulem ve vysoce konkurenčním segmentu ženských lifestylových titulů se stal časopis Glanc s průměrným prodejem na vydání v počtu 31 tisíc kusů. V porovnání s konkurencí se výborně dařilo také gastronomickému titulu Gurmet, kdy jeho prodeje oproti minulému roku vzrostly o 19 %. Vynikajících výsledků dosahuje televizní čtrnáctideník TV mini, kterého se prodává průměrně o 1 991 ks více na vydání než v roce minulém. Celkový průměrný prodaný náklad činí 194 396 výtisků. Meziročně stoupají také prodané náklady u titulů Kreativ a Dům a zahrada.

„I přes složitost současné situace jsme si díky aktuálním výsledkům připomněli, kde je síla našeho vydavatelství a které jsou ty nejdůležitejší pilíře, o které se budeme v dalších měsících opírat a které budeme dále rozvíjet. Za to všechno patří velké díky všem našim zaměstnancům, kteří vynaložili veškeré úsilí k tomu, abychom během koronakrize fungovali v nezměněném režimu a mohli tak být oporou našim čtenářům, uživatelům a klientům. Věřím, že všichni z VLM budeme dělat vše pro to, abychom jim byli dobrým partnerem i nadále, neboť, jak jsme si v posledních týdnech potvrdili a dostáli tak názvu naší společnosti – Umíme v tom plavat,“ uvedl k aktuálnímu stavu Vít Nantl, generální ředitel a předseda představenstva VLM.