Informujeme. Pomáháme. Bavíme.
Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.

Vyjádření k situaci na tiskovém trhu a k produktům VLM

30.3.2020
Vážení obchodní přátelé, dovolte nám, abychom navázali na sdělení, které jsme Vám zaslali minulý týden a dále Vás informovali o aktuálním vývoji situace. K dnešnímu dni stále platí, že výroba i distribuce našich titulů probíhá bez jakýchkoli omezení. Naše redakční týmy fungují v nezměněném počtu a v tuto chvíli prakticky neevidujeme jakékoli výpadky. 

Jak PNS, tak Česká pošta distribuci zvládají bez větších obtíží, proto v tuto chvíli registrujeme naprosté minimum reklamací. Jako předplatitelské vydavatelství jsme rádi, že se na nás může zhruba 350 tis. našich předplatitelů stále plně spolehnout.

Síť prodejních míst PNS nevykazuje žádné další propady, počet otevřených míst se oproti minulému týdnu významně nezměnil a stále je v provozu více než 95 % POS. Máme již také první informace o volném prodeji našich titulů. Ty ukazují, že se nic zásadního s prodeji nestalo a většina našich titulů vykázala mezitýdenní či meziměsíční nárůst. Potvrzují se tak zatím naše očekávání, že se lidé nouzovým stavem „pročtou“.

Na stáncích prodáváme 1/3 nákladu regionálního Deníku, zbytek je distribuován přímo do schránek. První data ukazují, že se v týdnu od 16. března průměrně snížil denní prodej o necelých  8 %, což na celkovém nákladu Deníku dělá snížení o zhruba 3 %. Minulý týden nám také potvrdil, že řada inzertních klientů zůstává věrná tištěnému Deníku. Oceňují, nejen díky vysokému počtu předplatitelů, zajištěnou distribuci, ale i skutečnost, že Deník byl a zůstává pro velkou část obyvatel, především v regionech, klíčovým zdrojem informací v této době. Deník (jak tištěný, tak online, oba v 70 regionálních mutacích) těží zejména z toho, že je prakticky jediné médium, které poskytuje čtenářům důležité informace z jejich bezprostředního okolí. Máme největší redakci v zemi, v 70 místech po celé ČR, což je přes 300 aktivních spolupracovníků, kteří dennodenně informují o aktuální situaci, opatřeních, pravidlech a doporučeních přímo z míst, kde lidé žijí.

Níže pár příkladů i o aktuálních výsledcích prodejů našich časopisů, informace pochází z minulého týdne od PNS na základě stažené remitendy:

  • Zábava se přesunula k televizním obrazovkám, o čemž svědčí rostoucí prodeje TV titulů. Čtrnáctideníku TV mini, které vyšlo 9.3., se prodalo 194 410 ks, což představuje nárůst oproti minulému vydání o 5 695 ks, prodalo se ho dokonce o skoro 4 tis. ks více než stejného vydání v roce 2019. O několik stovek kusů více se v mezitýdenním srovnání prodalo i týdeníku TV magazín.
  • Týdeník Květy reagoval akutální obálkou čísla vydaného 12.3. a nadále si udržuje stabilní prodej, který se drží na více než 30 tis. kusech prodaného nákladu.
  • Lidé se přesouvají z restaurací do svých kuchyní a inspiraci hledají právě v Gurmetu. Březnového čísla se prodalo 20 824 ks, což je na stejné úrovni jako vánoční číslo, které patří tradičně k nejsilnějším. Jedná se o druhé nejlépe prodané vydání za rok 2019 i 2020.
  • Březnové číslo Glancu prodalo celkem 36 111 výtisků. Jde o nejlepší prodej za posledních šest měsíců.
  • I přes zavřená fitka chtějí čtenářky Kondice zůstat v kondici, svědčí o tom prodeje březnového čísla ve výši 12 152 výtisků, oproti minulému vydání došlo k třetinovému nárůstu a je to jeden z nejvyšších prodejů za posledních 12 měsíců.
  • Naši čtenáři se i v době nouzového stavu zajímají o bydlení, stavbu a zahradu, časopis Dům a zahrada prodal v březnu celkem 10 282 ks, o 654 ks více než stejné číslo v roce minulém.

Věříme, že i nadále budeme mít pro Vás příznivé informace. Ceý tým VLM vynakládá maximální úsilí pro to, aby produkce a distribuce našich tiskovin zůstala i nadále neměnná.

Děkujeme za Vaši důvěru a hlásíme se k mottu našeho Deníku: „Informace, které jsou Vám nejblíž.“. A nezapomeňte, stále jsme tu pro Vás také online.

­Váš Tým VLM

Vyjádření VLM k aktuální situaci na tiskovém trhu a k produktům vydavatelství