Čtenost titulů VLTAVA LABE MEDIA prudce vzrostla

11.8.2016
Nárůst čtenosti Pražského deníku předčil očekávání. VLTAVA LABE MEDIA zaznamenala unikátní nárůst čtenosti všech svých magazínů a zvýšila zásah trhu.

Čtenost Pražského deníku vzrostla o více než 60 %! Vyplývá to z výsledků MEDIAPROJEKTu, realizovaného společnostmi MEDIAN a STEM/MARK v období od 1. ledna 2016 do 30. června 2016 ve srovnání s obdobím IV. čtvrtletí 2015 a I. čtvrtletí 2016. V meziročním srovnání se jeho čtenost zvýšila dokonce více než 2,5x.

„Úspěch Pražského deníku vysoce předčil naše očekávání a je nepochybně výsledkem obsahových i distribučních změn, které jsme provedli v druhém čtvrtletí. Je to pro nás velkou posilou pro realizaci obsahových změn, které proběhnou v Deníku na podzim," okomentoval výsledky MEDIAPROJEKTu Michal Klíma, předseda představenstva a generální ředitel vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA.

Nárůst zaznamenal Deník i v dalších regionech a vzrostla i jeho celková národní čtenost oproti předchozím výsledkům o 2 %. Většině novin ve stejném období čtenost tak jako dříve klesala.

Ve Středočeském kraji Deník vystřídal Mladou frontu Dnes na pozici nejčtenějšího nebulvárního titulu. Tuto pozici má Deník v deseti krajích ČR. Pouze ve čtyřech krajích je ve čtenosti až za Mladou frontou Dnes.

„Věříme, že skvělý výsledek Pražského deníku je teprve začátkem. Vždyť právě zveřejněné výsledky průzkumu čtenosti odrážejí pouze z jedné třetiny časové období po relaunchi Pražského deníku," upozornil Roman Gallo, ředitel redakcí Deníku.

Významné nárůsty čtenosti vykázaly také všechny ostatní tituly vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA. TV magazín je nejčtenějším titulem vůbec, jeho čtenost vzrostla od předchozích výsledků o 6 % a zvýšil se tak náskok mezi ním a titulem druhým v pořadí, jehož čtenost naopak klesla. Uspěly také další programové tituly vydávané našim vydavatelstvím: TV mini a TV star zvýšily od minulých výsledků počet čtenářů shodně o 7 %.

Mimořádný úspěch zaznamenal měsíčník Glanc, jehož čtenost oproti minulým výsledkům vzrostla o 22 %. Počet čtenářů narostl i magazínu Praktická žena Kreativ (8 %) a Kondice (7 %). Meziroční nárůst Kondice činí dokonce 38 %. Také tituly pro ženy vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA posílily. Čtenost Překvapení vzrostla meziročně o 11 % a Vlasty o 7 %. Měsíčník Dům a zahrada je opět nejčtenějším magazínem v kategorii bytová kultura, jeho meziroční čtenost narostla o 8 %, také magazín Story v meziročním srovnání narostl o 8 %.

Týdeník Květy vystřídal na pozici nejčtenějšího zpravodajského magazínu týdeník Reflex! Čtenost Květů se zvýšila o 10 % oproti předchozímu období, meziročně čtenost vzrostla o více než 26 % a dosahuje nyní 264 tisíc čtenářů.

„Úspěch Týdeníku Květy je pro nás velkým zadostiučiněním," komentuje výsledky ředitelka magazínů Mirka Zlatníková, „potvrdila se správnost změn v redakčním konceptu, které jsme v magazínu provedli. A je skvělé, že podobně roste čtenost všem našim magazínům."

O 4,5 % vzrostla meziročně čtenost magazínu National Geographic a Gurmet zvýšil čtenost dokonce o 8 %.

Aktuální výsledky vydavatelství v MEDIAPROJEKTu shrnul obchodní ředitel Petr Marek: „Je to naprosto unikátní vývoj. Všem titulům naší společnosti bez výjimky narostla čtenost."

Celkový výsledek vydavatelství okomentoval Michal Klíma: „Jsem rád, že se potvrzuje se, že čtenáři pozitivně a rychle reagují na obsahové změny. Přál bych si, aby se pozitivní odezva potvrdila i v dalších měřeních MEDIAPROJEKTu."

Celkově čtenost titulů vydavatelství VLTAVA LABE MEDIA vzrostla meziročně o 7 % a dosáhla téměř 3 milionů čtenářů. Celkový dosah všech titulů vydavatelství v delším období činí 4,7 milionů čtenářů, což představuje 53 % populace.