Informujeme. Pomáháme. Bavíme.
Od novin přes časopisy až po web. Objektivně, kultivovaně, s tradicí.

Tištěný magazín KOKTEJL se mění na měsíčník

27.5.2025
Praha, květen 2025 – Oblíbený cestovatelský magazín Koktejl se z dvouměsíčníku mění na měsíčník. V tandemu s rok běžícím webem Koktejl.cz posiluje značka svou pozici na trhu.

Mediální skupina VLTAVA LABE MEDIA (dále jen „VLM“) mění periodicitu vydávání magazínu Koktejl, geografického titulu, který svým čtenářům nabízí výhradně materiály českých cestovatelů, publicistů a fotografů. Nově bude vycházet každý měsíc. Šéfredaktorkou magazínu i webu je Barbora Literová.

„V době, kdy je trendem trhu tištěné aktivity spíše omezovat, my jdeme opačnou cestou. S magazínem Koktejl přecházíme na měsíční periodicitu, protože věříme v jeho sílu, jedinečnost obsahu a loajální čtenářskou základnu. Každý měsíc tak nabídneme ještě širší dávku inspirace, dobrodružství a autentických příběhů z celého světa. To vše v úzkém napojení na web Koktejl.cz,“ říká Barbora Literová, šéfredaktorka magazínu Koktejl a webu Koktejl.cz.

Značka Koktejl je na trhu již 30 let. Magazín si dlouhodobě zakládá na autenticitě obsahu a odbornosti svých tvůrců. Reportáže a články vznikají přímo v terénu, často od těch, kteří sami cestují, objevují a přinášejí svět čtenářům z první ruky. Mezi stálé přispěvatele patří špičkoví novináři a cestovatelé jako Josef Formánek, Jiří Kolbaba nebo Petr Horký.

„Těší nás, že magazín Koktejl v posledním roce zaznamenal výrazný nárůst prodaného nákladu – a to jak na stáncích, tak v rámci předplatného. Je to jasný důkaz, že o kvalitní, autentický a inspirativní obsah je stále silný zájem. Právě proto je přechod na měsíční periodicitu logickým krokem, který reaguje na rostoucí poptávku čtenářů a zároveň naplňuje naši dlouhodobou strategii – rozvíjet silné, originální a multiplatformní značky. V kombinaci s denně aktualizovaným webem Koktejl.cz tak Koktejl představuje moderní a vyváženou mediální značku, která má své pevné místo v oblasti cestování a dobrodružného životního stylu,“ uvedla Jitka Afsahi, členka představenstva VLM odpovědná za nezpravodajský obsah.

V loňském roce spuštěný web Koktejl.cz nabízí denně nový obsah od aktuálních reportáží přes exkluzivní rozhovory až po fotogalerie a cestovatelské tipy. Vzájemná synergie printu a digitálních platforem umožňuje efektivní zásah a nabízí silný prostor i pro inzertní partnery.

Tištěný Koktejl oslovuje 273 tis. čtenářů (v delším období). Web Koktejl.cz zaznamenal v dubnu po roce fungování téměř 1,1 mil. návštěv.